:( Storingen

Hier is een overzicht met storingen die momenteel bij ons bekend zijn.
Mocht uw storing hier niet bij staan neem dan gerust contact met ons op.

Sample post image


Thu, 13 Dec 2018 11:26:24 +0000

[OPGELOST] Tele2 Glasvezel en Ethernet verbindingen

— afmelding 13-12-2018 12:25 uur —

Tele2 meldt ons dat de storing is opgelost. De oorzaak lag aan een defecte netwerkcomponent in het Tele2 domein.

— update 13-12-2018 11:45 uur —

Tele2 engineers melden herstel van de verbindingen. Wij houden u op de hoogte.

— update 13-12-2018 11:00 uur —

Engineers van Tele2 zijn bezig met onderzoek van de storing.  Wij houden u op de hoogte.

— update 13-12-2018 10:20 uur —

Tele2 geeft aan dat er op dit moment een netwerkstoring gaande is bij een internetknooppunt te Amsterdam. Deze storing heeft impact op meerdere landelijke diensten.

— oorspronkelijke melding 13-12-2018 10:00 uur —

Tele2 meldt een verstoring aan haar netwerk.

Als gevolg van de storing zijn landelijke  Tele2 Extended Ethernet, Fiber verbindingen mogelijk slecht of niet beschikbaar.

Engineers hebben de verstoring in onderzoek.

Wij houden u op de hoogte.

van: 13-12-2018 10:00:00
tot: 13-12-2018 12:25:00

Wed, 12 Dec 2018 09:32:39 +0000


KPN xDSL

Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden;
  • Vertraging in het updaten van lopende tickets;
  • Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets.
  • Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen.

Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.


Fri, 07 Dec 2018 15:50:27 +0000


RoutIT

— afmelding 16:45 uur —

De interne verstoring is verholpen. RoutIT support is weer volledig bereikbaar

— oorspronkelijke melding 16:00 uur —

Door een stroomstoring is RoutIT Support op dit moment verminderd bereikbaar.
De wachttijden kunnen hierdoor langer zijn dan u gewend bent.
Het RoutIT ticketsysteem is normaal bereikbaar.


Fri, 07 Dec 2018 12:15:27 +0000


KPN FttH

— afmelding 07-12-2018 13:00 uur —

KPN geeft aan dat de storing is opgelost.

— oorspronkelijke melding 07-12-2018 09:00 uur —

KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een DSLAM storing in de regio Amersfoort.

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.


Fri, 07 Dec 2018 12:04:56 +0000


HIP

— afmelding 15:15 uur —

Onze engineers hebben geconstateerd dat de storing zich voordoet op toestellen met een KPN ÉÉN propositie, waarop een configuratie naar xsp.voipit.nl (HIP Propositie) is ingevoerd in plaats van xsp.kpneen.nl.

Op 5 december 2018 hebben wij onderhoud uitgevoerd waarbij de toegang tot de XSP servers t.b.v. de HIP Propositie geblokkeerd zijn voor de KPN ÉÉN propositie.

Workaround: Op toestellen waarbij dit zich voordoet, adviseren wij de configuratie aan te passen naar de juiste XSP server: xsp.kpneen.nl.

Op 6 december 2018 wordt er een aanpassing doorgevoerd waarmee tijdelijk toegang tot xsp.voipit.nl wordt opengezet voor profielen in de KPN ÉÉN propositie.

Hiermee wordt de storing afgemeld.

— update 12:00 uur —

Engineers melden dat impact op Polycom toestellen op de dienst IP-VPN Voice is weggenomen.

Op Polycom toestellen op overige IP-VPN diensten is de storing nog in onderzoek.

— oorspronkelijke melding 11:00 uur —

Onze engineers hebben een storing vastgesteld op het telefonieplatform.

Op dit moment is de storing vastgesteld op Polycom toestellen die zich registeren binnen een IP-VPN. In deze situatie is het mogelijk dat inkomende gesprekken niet tot stand komen.

De storing is in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.

 


Wed, 05 Dec 2018 12:07:51 +0000


IRMA

–update 13:10–

Onze engineers melden dat de storing is opgelost.

–oorspronkelijke bericht–

Onze engineers hebben een storing geconstateerd op IRMA. Als gevolg van deze storing wordt de lay-out van IRMA anders weergegeven.

De mogelijke oorzaak is een striktere beveiliging van IRMA in combinatie met anti-virus pakketten die web filtering uitvoeren. De oorzaak wordt nu nader onderzocht.

Volgende update: 14:00.


Wed, 05 Dec 2018 13:54:10 +0000


Connectivity

— afmelding 05-12-2018 14:45 uur —

KPN geeft aan dat de engineer defecte hardware heeft vervangen en dat hiermee  de storing is opgelost.

— update 05-12-2018 14:25 uur —

KPN geeft aan dat de storing gerelateerd is aan een ETN storing welke gaande is in de regio Middelharnis. De naam van het onderwerp is hierop aangepast. Het betreft een aantal DSLAM’s in de volgende regio’s:

Heinenoord
Klaaswaal
Dirksland
Ouddorp
Rockanje
Piershil
Oude-Tonge
Nieuwe-Tonge
Ooltgensplaat
Brielle
Middelharnis
Oostvoorne
Sommelsdijk
Maasvlakte Rotterdam
Botlek Rotterdam
Brielle
Rozenburg
Middelharnis
Oud-Beijerland
Nieuw- Beijerland

Rozenburg
Vierpolders
Europoort Rotterdam
Klaaswaal
Zuid-Beijerland
Numansdorp
Herkingen
Europoort Rotterdam
Heinenoord
Herkingen
Nieuwe-Tonge
Oude-Tonge
Ooltgensplaat
Middelharnis
Den Bommel
Stad aan ´t Haringvliet

Het onderzoek naar de oorzaak is in volle gang. Wij houden u op de hoogte.

— update 05-12-2018 13:45 uur —

KPN geeft aan dat het onderzoek nog gaande is en dat de storing complexer is dan verwacht.
Wij houden u op de hoogte.

— oorspronkelijke bericht 05-12-2018 9:00 uur —

Engineers constateren een verstoring in de regio Oud en Nieuw-Beijerland.
Kenmerkend voor deze storing is dat verbindingen op PPP niveau kunnen klapperen.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FttH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

Onze leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

 


Mon, 03 Dec 2018 18:38:54 +0000


KPN FttH

— afmelding 03-12-2018 19:00 uur —

KPN meldt dat de storing is opgelost. In verband met een kabelstoring zijn de getroffen verbindingen geherrouteerd.

— update 03-12-2018 17:15 uur —

KPN geeft aan dat de engineer de oorzaak heeft gevonden. Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing.

Wij houden u op de hoogte.

— update 03-12-2018 16:15 uur —

KPN meldt dat het onderzoek van de engineer nog geen oorzaak heeft opgeleverd. Het onderzoek wordt voortgezet en richt zich op de ondergrondse verbinding.
Wij houden u op de hoogte.

— update 03-12-2018 14:45 uur —

KPN geeft aan dat het onderzoek nog gaande is en dat de storing complexer is dan verwacht.
Wij houden u op de hoogte.

— oorspronkelijke bericht 03-12-2018 11:00 uur —
KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een aantal DSLAM’s in de regio Hoorn.

Het betreft de volgende regio’s:

Oostwoud
Sijbekarspel
Wognum
Spierdijk

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FttH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.


Wed, 05 Dec 2018 11:16:22 +0000


Bestellen

Op dit moment ervaren wij een storing op de IS/RA informatiecheck in IRMA.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • IS/RA informatie geeft geen resultaat
  • Inleggen nieuwe orders

Een oplostijd is nog niet bekend, wij zullen u verder informeren middels www.cspreporter.nl als er meer informatie beschikbaar komt.


Wed, 28 Nov 2018 16:32:31 +0000


KPN EEN

—Update 17:30 uur—

Onderstaand probleem is verholpen.

De backlog is gereduceerd tot normale aantallen en deze wordt volgens normaal proces verwerkt.

De dienstverlening is compleet hersteld

—Update 13:30 uur—

De oorzaak van de verstoring is inmiddels gevonden achterstand van de porteringen worden nu verwerkt.

—Update 11:45 uur—

Hierbij informeren wij jullie over een vertraging in de provisioning.

Momenteel wordt er door technische teams naar de oorzaak en impact gekeken van deze verstoring.

Zodra we meer informatie ontvangen stellen we jullie hiervan op de hoogte.

Onze excuses voor het ongemak.

—Oorspronkelijk bericht—

Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel.

Hierdoor is het niet mogelijk om:

  • Mobiele porteringen uit te voeren
  • Nieuwe abonnementen op te leveren
  • Het uitvoeren van SIM-wissels
  • Het blokkeren van SIM-kaarten

Wij adviseren portering niet zelf af te roepen.

Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met afdeling support.

KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.


Wed, 28 Nov 2018 08:21:25 +0000


Mobile Interconnect

— afmelding 28-11-2018 09:20 uur —

Onze engineers melden dat de storing is opgelost.
De KPN Mobile Interconnect dienst is weer beschikbaar.

— oorspronkelijk bericht 28-11-2018 08:00 uur —

Momenteel ervaren wij een storing op de KPN  Mobile Interconnect dienst.
Engineers zijn bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.


Tue, 27 Nov 2018 13:08:28 +0000


KPN xDSL

— afmelding 27-11-2018 14:00 uur —

KPN meldt dat de problemen met het systeem wat monteursafspraken inregelt zijn verholpen.

— oorspronkelijke melding 27-11-2018 13:00 uur —

Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt voor met name SDSL connectivity diensten.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden;
  • Vertraging in het updaten van lopende tickets;
  • Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets.
  • Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen.

Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.


Mon, 26 Nov 2018 15:40:11 +0000


Bestellen

—Update 16:30 uur—

Om 17:15 uur word de storing opgelost.

—Update 11:45 uur —

Onze engineers hebben een mogelijke grondoorzaak gevonden.  Oplossing word aan gewerkt. Zodra de resultaten hiervan bekend zijn volgt er een update.

—Origineel bericht—

Onze engineers hebben een storing geconstateerd op IRMA. Als gevolg van deze storing is het niet mogelijk een bestelling te plaatsen voor:

  • 101A00002N KPN ÉÉN Vast-mobiel module’
  • 101A00001N KPN ÉÉN Kantoor’
  • 101A00004N KPN ÉÉN Keuzemenu pakket’

Onze engineers hebben de storing in onderzoek.

Wij houden u op de hoogte.


Thu, 22 Nov 2018 18:07:33 +0000


Leveren

—Update 19:00 uur—

De backlog is nagenoeg verwerkt.

—Origineel bericht—

Op dit moment ervaart KPN een vertraging in haar leverstraat voor vaste telefoonnummers.

Hierdoor word de routering van telefoonnummers die vandaag geporteerd zijn van KPN naar RoutIT niet tijdig bijgewerkt, gesprekken die opgezet worden vanaf het KPN netwerk komen hierdoor niet tot stand.

De volgende update volgt om 12:00 uur.


Thu, 22 Nov 2018 08:51:13 +0000


247Monitoring

— afmelding 09:50 uur —

Onze engineers melden dat de storing is verholpen.

— oorspronkelijke melding 09:15 uur —

Onze engineers hebben een storing geconstateerd op IRMA. Als gevolg van deze storing is het niet mogelijk in te loggen op:

  • IRMA
  • Beheer Portal
  • OneBase

Onze engineers hebben de storing in onderzoek.

Wij houden u op de hoogte.


Wed, 21 Nov 2018 08:44:01 +0000


KPN FttH

Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden;
  • Vertraging in het updaten van lopende tickets;
  • Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets.
  • Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen.

Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.


Tue, 20 Nov 2018 19:11:03 +0000


IRMA

— afmelding 20-11-2018 20:00 uur —

De leverancier meldt dat de Single Ended Line Test weer beschikbaar is.

— oorspronkelijk melding  20-11-2018 15:45 uur —

Momenteel is de Single Ended Line Test (SELT) niet beschikbaar. De leverancier is aangestuurd.

Een oplostijd is nog niet bekend. Wij houden u op de hoogte.


Wed, 21 Nov 2018 11:41:02 +0000


Connectivity

—Update 11:00 uur—

Storing is volledig opgelost.

—Update 20:15 uur—

De impact is weggenomen door de genomen acties. De leverstraat en genoemde WBA diensten zijn hersteld. Morgenochtend worden controles uitgevoerd.

De volgende update is om 9:30 uur.

—Update 19:15—

KPN heeft de getroffen systemen in een ander datacenter ingericht. We zien herstel van het verkeer. Controles moeten uitwijzen of alles hersteld is.

Volgende update is om 20:00 uur

—Update 18:45 uur—

Het technisch team heeft de grondoorzaak gevonden voor de verstoring in de leverstaart gevonden.  De routeringen zijn inmiddels bijgewerkt.

—Update 16:10—

De impact van de verstoring is uitgebreid naar de connectivity leverstraat. De volgende procedures zijn momenteel niet mogelijk op WBA diensten:

– Ordering New/Migrate Line
– Prequalify/Zip code checks
– Migrate info
– Carrier info
– Disconnects

De volgende update is om 18:00.

—Update 14:00 uur—

KPN voert nog steeds onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.

Ons advies is om nummers op dit moment  niet af te roepen.

De volgende update is om 16:00 uur

—Origineel bericht—

Op dit moment ervaart KPN een verstoring in haar leverstraat voor vaste telefoonnummers.

Hierdoor word de routering van telefoonnummers die vandaag geporteerd zijn van KPN naar RoutIT niet bijgewerkt, gesprekken die opgezet worden vanaf het KPN netwerk komen hierdoor niet tot stand.

KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.


Tue, 20 Nov 2018 12:07:59 +0000


KPN Fiber (FTTO, WEAS)

— afmelding 20-11-2018 09:15 uur —

KPN meldt dat de energievoorziening is hersteld en dat hiermee de storing is opgelost.

— oorspronkelijke melding 20-11-2018 08:40 uur —

KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een ETN storing in de regio Beneden-Leeuwen.

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.


Mon, 19 Nov 2018 11:08:35 +0000


KPN EEN v2


Fri, 16 Nov 2018 08:31:44 +0000


KPN Fiber (FTTO, WEAS)

— afmelding 15-11-2018 17:30 uur —

KPN meldt dat de storing is hersteld. De oorzaak was een interne energie verstoring.

— oorspronkelijke melding 15-11-2018 14:00 uur —

KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een aantal DSLAM’s in de regio Hardinxveld-Giessendam.

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.


Sat, 10 Nov 2018 19:09:14 +0000


KPN Fiber (FTTO, WEAS)

— afmelding 10-11-2018 00:20 uur —

KPN meldt dat de energievoorziening is hersteld en dat hiermee de storing is opgelost.

— update 19:00 uur —

De verstoring wordt veroorzaakt door een externe stroomstoring. De energieleverancier is aangestuurd voor herstel.

— oorspronkelijke melding —

KPN meldt een storing aan haar netwerk. De storing betreft een aantal DSLAM’s in de regio Almere-Haven.

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.


Thu, 08 Nov 2018 20:43:43 +0000


247Monitoring

— afmelding 17:45 uur —

De storing is verholpen.

— oorspronkelijke melding 14:30 uur —

Op dit moment ervaren wij een storing op de dienst 247 monitoring.

Er worden geen tickets aangemaakt wanneer een verbinding met 247 monitoring een storing ondervindt.

Onze engineers hebben de storing in onderzoek.


Thu, 08 Nov 2018 08:34:51 +0000


Beheer Portal

— afmelding 09:30 uur —

Onze engineers melden dat de storing is opgelost.

— oorspronkelijke melding 09:10 uur —

Wij hebben een storing geconstateerd in IRMA. Als gevolg van deze storing kunt u tegens niet inloggen in  de Beheer Portal en OneBase. .

Onze engineers hebben de storing in onderzoek.

Wij houden u op de hoogte.


Tue, 06 Nov 2018 11:56:30 +0000


HIP

— afmelding 12:50 —

Onze engineers hebben de storing verholpen.

— oorspronkelijke melding 12:00 uur —

Wij ontvangen meldingen dat uitbellen vanaf één van de ASR clusters(server verantwoordelijk voor in- en uitbellen) naar overige ASR clusters op dit moment niet mogelijk is.

Onze engineers onderzoeken de oorzaak van de storing. Wij houden u op de hoogte.


Tue, 06 Nov 2018 11:57:21 +0000


KPN EEN

— Update 11:30 uur —

De oorzaak van de verstoring is inmiddels gevonden achterstand van de porteringen worden nu verwerkt.

— Oorspronkelijk bericht —

Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel.

Hierdoor is het niet mogelijk om:

  • Mobiele porteringen uit te voeren
  • Nieuwe abonnementen op te leveren

KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.


Mon, 05 Nov 2018 17:35:17 +0000


Leveren

— afmelding 18:30 uur —

De oorzaak van de verstoring is inmiddels gevonden en opgelost.

— oorspronkelijke vermelding —

Op dit moment ervaren wij een storing in de leverstraat voor vaste en mobiele diensten. Hierdoor is het niet mogelijk om:

  • Vaste porteringen af te roepen via IRMA
  • Nieuwe telefoonnummers op te leveren
  • SIM-wissels uit te voeren
  • Nieuwe abonnementen en hosted telefooncentrales op te leveren

Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

Onze engineers voeren onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de storing. Wij houden u op de hoogte.


Thu, 01 Nov 2018 12:37:20 +0000


KPN FttH

— afmelding 01-11-2018 13:00 uur —

KPN meldt dat de storing is opgelost door het herstellen van de energievoorziening.

— oorspronkelijke melding 01-11-2018 10:35 uur —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM in de regio Ede.

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.


Tue, 30 Oct 2018 18:37:11 +0000


Linux Webhosting

— afmelding 19:40 uur —

De dienstverlening is volledig hersteld.

— update 19:30 uur —

Engineers zijn op dit moment nog bezig met volledig herstel van de dienstverlening. Het grotendeel van de websites en forwards zijn inmiddels weer beschikbaar.

— update 17:00 uur —

Engineers zijn op dit moment nog druk bezig met onderzoek en herstel van de dienst. Wij updaten deze melding, zodra er meer informatie beschikbaar is.

— oorspronkelijke vermelding —

Als gevolg van een verstoring aan een shared webhosting server node kunnen websites mogelijk niet bereikbaar zijn.
Dit is beperkt tot websites en forwards die gebruik maken van ip 213.75.21.16

Engineers zijn bezig met onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.


Tue, 30 Oct 2018 12:03:39 +0000


HIP

— afmelding 13:00 uur —

De omleiding van het telefonieverkeer heeft de storing verholpen.

— oorspronkelijke melding 11:30 uur —

Wij hebben geconstateerd dat in sommige gevallen bij publieke registraties gesprekken niet bij alle toestellen in een huntgroep of in een callcenter aangeboden worden.

Onze engineers werken inmiddels aan een oplossing. Telefonie verkeer wordt om 12:00 uur omgeleid. Tijdens deze omleiding is het mogelijk dat lopende gesprekken een korte onderbreking ervaren of wegvallen.

Wij houden u op de hoogte.


Tue, 23 Oct 2018 08:25:14 +0000


KPN EEN

— Update —

De oorzaak van de verstoring is inmiddels gevonden achterstand van de porteringen zijn verwerkt.

— Origineel bericht —

Op dit moment ervaart KPN een verstoring in de leverstraat voor mobiel.

Hierdoor is het niet mogelijk om:

  • Mobiele porteringen uit te voeren
  • Nieuwe abonnementen op te leveren
  • Het uitvoeren van SIM-wissels
  • Het blokkeren van SIM-kaarten

Tevens is het wijzigen of inzien van limieten niet mogelijk en worden de verbruiksdetails ten behoeve van blokkeer- en waarschuwingslimieten in zowel de beheerportal als Onebase niet bijgewerkt.

Voor het blokkeren van simkaarten kunt u telefonisch contact opnemen met 247Services.

KPN voert onderzoek uit naar de oorzaak en oplossing van de verstoring. Wij houden u op de hoogte.


Mon, 22 Oct 2018 09:44:55 +0000


247Monitoring

— afmelding 10:30 uur —

Onze egineers melden dat de storing is verholpen.

— oorspronkelijke melding 09:45 uur —

Onze engineers hebben een storing geconstateerd op IRMA. Als gevolg van deze storing is het niet mogelijk in te loggen:

  • IRMA
  • Beheer Portal
  • OneBase

Het is niet mogelijk om tickets in te dienen.

Ook worden er momenteel geen 247Monitoring tickets aangemaakt.

Onze engineers hebben de storing in onderzoek.

Wij houden u op de hoogte.


Mon, 22 Oct 2018 13:23:53 +0000


KPN FttH

Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden;
  • Vertraging in het updaten van lopende tickets;
  • Vertraging in het aanmaken van nieuwe servicetickets.
  • Vertraging in het uitvoeren van lijnmetingen.

Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.


Fri, 19 Oct 2018 15:38:50 +0000


OneBase

— afmelding 16:30 uur —

Onze engineers hebben de storing verholpen.

— oorspronkelijke melding 15:30 uur —

Onze engineers hebben een storing geconstateerd op OneBase. Hierdoor is het niet mogelijk het verbruik in te zien en aanpassingen te maken aan in OneBase gekoppelde diensten.

Onze engineers hebben de storing in onderzoek.

Voor informatie over verbruik en het aanpassen van blokkeringen voor mobiele abonnementen kunt u gebruik maken van de Beheer Portal. Wij houden u op de hoogte.


Thu, 18 Oct 2018 20:35:02 +0000


KPN Fiber (FTTO, WEAS)

— afmelding 18-10-2018 18:10 uur —

KPN geeft aan dat de storing is opgelost. KPN engineers hebben ter plaatse hardware vervangen, hiermee is de dienstverlening hersteld.

— update 18-10-2018 16:00 uur —

KPN engineers zijn momenteel bezig met herstelwerkzaamheden op een internet knooppunt. Wij houden u op de hoogte.

— oorspronkelijke bericht 18-10-2018 13:30 uur —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing in de regio Nieuw Vennep

Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.

Als gevolg van de storing zijn KPN Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.


Wed, 17 Oct 2018 20:32:54 +0000


VPS

— update 21:30 uur —

Er vinden na herstel geen verhoogde latency en timeouts meer plaats op de publieke interfaces. Wij sluiten deze CSP melding.

— update 20:30 uur —

De oorzaak is vastgesteld en de service is hersteld, wij monitoren de publieke interfaces van de getroffen VPS instances.

Wij updaten deze melding rond 21:30 uur

— update 20:00 uur —

Onderzoek en herstel van de verstoring is nog gaande, wij updaten deze melding zodra er meer informatie beschikbaar is.

— update 16:50 uur —

Onderzoek en herstel van de verstoring zijn nog in volle gang. Het betreft een select aantal VPS instances die zijn getroffen. De verstoring beperkt zich tot het publieke verkeer. Dit resulteerd in verhoge latency en time-outs op de publieke interface. VPS instances die gebruik maken van een IP-VPN ontsluiting zijn via de IP-VPN ontsluiting niet getroffen.

Wij updaten deze melding zodra er meer informatie beschikbaar is.

— oorspronkelijke melding —
Er is een verstoring vastgesteld aan een node op het VPS platform. Hierdoor kunt u hinder ondervinden in beschikbaarheid van de VPS.
Engineers hebben de verstoring in behandeling.